česky Deutsch English

VÝTAH NA NÁDRAŽÍ

12.1.2018

dotaz:
Dobrý den, chtěla bych touto cestou požádat o častější mytí výtahu na nádraží, který vede na Šenvert a měl by údajně patřit pod město. Bohužel ho skoro denně musím s kočárkem využívat, jelikož na Šenvert vedou z města pouze dvě přístupové cesty - po Kraslickém mostě a podchodem na nádraží. Výtah bývá často pomočený, poplivaný a zapáchá. Kdybych nemusela, vůbec ho s dětmi nepoužívám! Dokonce se mi jednou večer poštěstilo přivolat spícího bezdomovce. Nebylo to nic příjemného. A má další prosba by směřovala k urychlení oprav výtahu. Pokud přestane jezdit, bývá mimo provoz dlouhou dobu. (Naposledy to bylo tři týdny, možná měsíc). Myslím si, že když je nepojízdný, na dveřích by měl být telefonický kontakt na osobu, která mamince s kočárkem (popř. lidem na invalidním vozíku, lidem se sníženou pohyblivostí, atd.) ze schodů/do schodů pomůže. Na Šenvert nechodí mnoho lidí a pravděpodobnost, že Vám kolemjdoucí pomůže je velice nízká. Ano, je možnost se obrátit a celé to po Kraslickém mostě obejít, ale občas musíte být někde na čas (autobus, vlak, školka, doktor, apod.). Předem Vám děkuji za odpověď.
~ Dana Šimsová

odpověď:
Dobrý den, výtah na vlakovém nádraží nepatří pod město, ale pod vlastníka nádraží - společnost SŽDC. Město se ovšem finančně podílí na úklidu podchodu a zmiňovaného výtahu. Jedním z důvodů je fakt, a jakási výjimečnost, která se podařila naším předchůdcům, že nádražní podchod nekončí u nástupiště, ale je bezpečnou spojnicí s částí našeho města. Neprodleně po obdržení vašeho emailu jsem se spojil se zodpovědnou pracovnicí SŽDC a situaci s ní řešil. Bylo mi přislíbeno, že dojde k nápravě stavu. Neprodleně bude úklid podchodu a výtahu řešen s firmou, která toto zajišťuje a od 1.4. dojde na základě probíhajícího výběrového řízení na úklidovou firmu také k tomu, že podchod nebude jako doposud uklízen pouze 1x za den, ale minimálně 2x. S odpovědnou pracovnicí jsme se domluvili také na tom, že spolu budeme situaci kolem výtahu a podchodu častěji komunikovat. Věřme tedy, že dojde k nápravě a já jsem i nadále připraven okamžitě Vaše připomínky řešit, a to nejen na emailové adrese, ale i na telefonu 723 058 306. Stejný postup je také u oprav samotného výtahu. Poslední oprava se časově velmi táhla, vím o tom, neboť jsem opravu výtahu osobně urgoval, a to z důvodu dodání potřebného náhradního dílu. Stejně jako Vy jsme si vědomi významu výtahu a jsem přesvědčený o tom, že i společnost SŽDC. Pohodový den.
~ Bc. Jan Picka, starosta