česky Deutsch English

Úklid společných prostor v městských domech

25.11.2016

dotaz:
Dobrý den, ráda bych se zeptala pana starosty, kdy bude město, jako vlastník bytů na náměstí Budovatelů, plnit svou zákonnou povinnost, a to zajišťovat úklid společných prostor v domě. Na problémy nejen s úklidem společných prostor jsem opakovaně upozorňovala. Velký nájemní dům přeci potřebuje domovníka, na kterého se lze obrátit a který se postará. Situace totiž v posledních asi 3 týdnech vygradovala, když opakovaně ve výtahu někdo, nebo něčí pes udělal loužičku a dotyčný na to naházel papíry a nechal být. Už jen chybí, aby se tu rozšířila žloutenka. Můžete zařídit, aby někdo výtah na čísle 1406 uklidil? Na závěr se chci zeptat v čem je problém, že zde není domovník.
~ Bc. Alena Matěchová

odpověď:

Dobrý den, spojil jsem se s ředitelem Sokolovské bytové a Vaši připomínku jsem s ním konzultoval. Mimo jiné jsem se dozvěděl také to, že v nájemní smlouvě není specifikována povinnost týkající se úklidu společných prostor a zavedená praxe byla taková, že nájemci jednotlivých vchodů si buďto sami nasmlouvali pracovnici zajišťující úklid, anebo se o tyto prostory starali střídavě po vzájemné dohodě. Ostatně tak to stanovuje domovní řád. Dále mi také pan ředitel  potvrdil, že co se týče úklidu, dochází v některých vchodech již ke zhoršení stavu. Proto připravuje jednání se společnostmi, které by byly ochotny úklidové služby zajištovat. Vše bude záležet na finančních podmínkách. Je potřeba si uvědomit, že majitel domů (v tomto případě město Sokolov) musí, a také tak činí, zajištovat především záležitosti týkající se technického stavu budovy. Jistě budete souhlasit s tím, že úklid mezi ně nepatří. Proto se na finančních nákladech spojené s úklidem budou muset podílet i nájemníci tak, jak je to běžné i v jiných domech. 


~ Bc. Jan Picka, starosta města