česky Deutsch English

Informace o odboru

4.9.2014 (aktualizováno: 4.10.2016 13:48), Odbor správních agend
Fotografie vedoucího odboru Ing. Aleny Loudové
Ing. Alena Loudová
vedoucí odboru
Co lze vyřídit na odboru správních agend
  • Občanské průkazy

  • Cestovní pasy

  • Evidence obyvatel – ohlašovna trvalých pobytů

  • Příjem žádostí o zprostředkovávání kontaktů

  • Matrika narození - rodné listy

  • Matrika manželství – oddací listy

  • Matrika úmrtí – úmrtní listy

  • Ověřování matričních dokladů

  • Zpracování podkladů pro zvláštní matriku

  • Ověřování podpisů a listin

  • Změna jména a příjmení

  • Identifikace osob

    Tyto záležitosti lze vyřídit na adrese Sokolov, Rokycanova 1929 v přízemí budovy „A“ a „B“

Důležité kontakty
Jméno a pozice E-mail Telefonní číslo
Ing. Alena Loudová
vedoucí odboru
alena.loudova@mu-sokolov.cz 359 808 215
Zuzana Slivková
zástupkyně vedoucí odboru, vedoucí oddělení správních činností
zuzana.slivkova@mu-sokolov.cz 359 808 205

Další kontakty naleznete v navigační nabídce „Kontakty“.

Doručovací adresa

Odbor správních agend
Městský úřad Sokolov
Rokycanova 1929
356 01 Sokolov

Podbrobné znění úkolů plněných odborem
  1. Zajišťuje vidimaci a legalizaci dle zákona o ověřování.
  2. Provádí kompletní matriční agendu pro obce zařazené do správního obvodu města Sokolova, tj. pro Citice, Dolní Rychnov, Královské Poříčí, Sokolov, Svatavu a Těšovice
  3. Vykonává metodickou činnost na úseku matrik.
  4. Provádí nejméně jednou ročně kontrolu vedení matričních knih a sbírek listin u matričních úřadů zařazených do správního obvodu města Sokolova, tj. u matričních úřadů Bukovan, Březové, Habartova, Horního Slavkova, Chodova, Kynšperka nad Ohří, Lokte, Lomnice a Nového Sedla.
  5. Ověřuje doklady vydané matričními úřady pro použití v cizině.
  6. Ve věci státního občanství zajišťuje složení státoobčanských slibů podle § 12 zákona č. 40/1993 Sb., ve znění pozdějších předpisů.
  7. Provádí správní řízení na úseku matriky.
  8. Rozhoduje o užívání a změně jména a příjmení pro správní obvod města Sokolova.
  9. Vyřizuje žádosti občanů o vydání dokladů – občanských průkazů a cestovních pasů.
  10. Provádí správní řízení a další úkoly spojené s agendou občanských průkazů a cestovních dokladů.
  11. Plní úkoly na úseku evidence obyvatel příslušné obecnímu úřadu obce s rozšířenou působností a ohlašovně trvalých pobytů.
  12. Provádí správní řízení ve věci rušení údaje o místu trvalého pobytu ve městě Sokolově.
  13. Vede stálý seznam voličů a jeho dodatek.
  14. Vede evidenci voličských průkazů a na žádost občanů města Sokolov voličské průkazy vydává.
  15. Zajišťuje editaci volebních okrsků v informačním systému územní identifikace (ISÚI).
  16. Zabezpečuje ochranu osobních údajů.
  17. Poskytuje informace občanům v rozsahu svěřených kompetencí.
  18. Zabezpečuje v souladu s Kontrolním řádem města Sokolova řídící kontrolu.
  19. Zajišťuje shromažďování údajů o totožnosti osob, které v době krizového stavu přechodně změnily pobyt a nacházejí se na správním území obce, a předávání údajů krajskému úřadu a do ústřední evidence dle zákona č. 240/2000 Sb., o krizovém řízení a o změně některých zákonů (krizový zákon), ve znění pozdějších předpisů.
  20. Vede přehled o ošatném a odměnách týkajících se svatebních obřadů a obřadů složení státoobčanského slibu.